שרת הכלכלה והתעשייה ביקרה במעבר ניצנה
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

שרת הכלכלה והתעשייה ביקרה במעבר ניצנה

השרה אורנה ברביבאי קיימה דיון בנושא הרחבת פעילות הסחר עם מצריים באמצעות תנועת סחורות. שרת הכלכלה: יש לנו אינטרס לייצר ולמקסם את היתרון של מעבר ניצנה לכלכלת שני הצדדים
19.10.21 / 10:15
שרת הכלכלה והתעשייה ביקרה במעבר ניצנה
19.10.21
שרת הכלכלה והתעשייה ביקרה במעבר ניצנה
19.10.21
שרת הכלכלה והתעשייה ביקרה במעבר ניצנה

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל׳ אורנה ברביבאי, מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד״ר רון מלכא, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אוהד כהן ובכירים נוספים קיימו ביקור עבודה במעבר ניצנה בהשתתפות נציגי מכס, מל״ל, רשות שדות התעופה, משרדי החוץ ורוה״מ, במטרה לבחון הרחבת תשתיות במעבר.

 

במשרד הכלכלה מציינים כי סוגיית מעבר ניצנה עלתה במהלך פגישת השרה ברביבאי עם שר המודיעין המצרי, הגנרל עבאס כאמל, במהלכה ביקש האחרון מהשרה לקדם את האפשרות להרחיב את הפעילות במעבר ניצנה על מנת להגדיל את היצוא ויבוא לסחורות נוספות דרך המעבר כגון מלט (לבן ואפור), ברזל, זכוכית, כימיקלים ועוד. בעקבות זאת, השרה גיבשה תכנית עם משרד רוה״מ לקדם את הרחבת המעבר והביקור בניצנה הינו חלק מהמאמצים בנושא.

 

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי (יש עתיד): ״יש פה שעת רצון, אנחנו נמצאים בנסיבות שהאינטרסים הכלכליים של ישראל ומצרים מתחברים. יש הבנה שהגשר הכלכלי הוא המנוף להרבה היבטים נוספים, הפוטנציאל קיים ועכשיו צריך לראות איך מממשים אותו. יש לנו אינטרס לייצר ולמקסם את היתרון של מעבר ניצנה לכלכלת שני הצדדים. הגעתי לכאן כדי להסיר את מגבלות התשתית המשפיעות על הגדלת מספר המשאיות לשטח ישראל ופריקת הסחורות באזור מעבר הגבול״.

 

ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה נמסר כי סך היקף הסחר השנתי עם מצרים עומד על 248 מיליון דולר מתוכם 126 מיליון דולר יבוא ו-122 מיליון דולר יצוא.        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מידע שימושי
שערי
מטבע
מחשבוני
המרה
מחשבוני
עזר
חישוב
משקל נפחי
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 20.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.783 +0.079
אירו 4.0278 -0.213
ליש"ט 4.7065 -0.178
100 יין 2.4509 +0.106
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
כל הזכויות שמורות