רשות המסים: יבואן פלטות עץ ועמילת מכס חשודים בהגשת מסמכים כוזבים
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

רשות המסים: יבואן פלטות עץ ועמילת מכס חשודים בהגשת מסמכים כוזבים

השניים חשודים בהגשת מסמכי ייבוא כוזבים, הצהרות כוזבות ובניסיון להטעות את פקיד המכס ואת מכון התקנים בעת בדיקת טובין מיובאים במטרה לקבל אישורי תקנים במרמה
14.10.20 / 11:12
רשות המסים: יבואן פלטות עץ ועמילת מכס חשודים בהגשת מסמכים כוזבים
14.10.20
רשות המסים: יבואן פלטות עץ ועמילת מכס חשודים בהגשת מסמכים כוזבים

ישראל קולפינצקי ויפה לוי הובאו היום בפני בית משפט השלום באשקלון בחשד להגשת מסמכי ייבוא כוזבים, הצהרות כוזבות ובניסיון להטעות את פקיד המכס ואת מכון התקנים בעת בדיקת טובין מיובאים במטרה לקבל אישורים במרמה. כבוד השופטת דורית בונדה נעתרה לבקשת מכס אשדוד ושחרה את החשודים בתנאים מגבילים.

 

מבקשות המעצר עולה כי ב-12 באוקטובר ביצעו עובדי מכס אשדוד בדיקות ל-12 מכולות אותן ייבא קולפינצקי, תושב בת ים, ועל פי הצהרתו הכילו פלטות עץ מצופות. בבדיקת המכולות נמצאו פלטות עץ מצופות שאינן תואמות את הצהרת היבוא ולא עומדות בתקנים הנדרשים. בעקבות כך נקבעה בדיקה של מכון התקנים למכולות.

 

על פי החשד, קולפינצקי ידע מראש כי הפלטות אותן ייבא לא תואמות להצהרה ולכן לא יקבל את האישורים הנדרשים לשחרור הטובין המיובאים. בעקבות כך, פנה החשוד לנציגת עמילות מכס שלו, יפה לוי, ועדכן אותה שיש בעיה במשלוח וכי הוא מתכוון להגיע לבדיקה ולהביא עמו בחשאי פלטות עץ אשר עומדות בדרישות מכון התקנים ואינן קשורות ליבוא ולשתול אותן בפתח המכולות, ובכך להערים על עובדי המכס ומכון התקנים. יפה לוי, על פי החשד, אישרה לו לבצע את הפעולה ואף דאגה לו לאישור כניסה לשטח מסוף המטענים.

 

על פי בקשת המעצר, ביום הבדיקה, הכניס קולפינצקי את פלטות העץ בחשאי למתחם הבידוק של המכס, פרק את פלטות העצים ושתל אותן במכולות על מנת להציג מצג שווא בפני פקחי מכון התקנים לפיהם העצים עומדים בתקן. בעת ביצוע הפעולות, לוי הייתה נוכחת בסמוך לחשוד בשטח בדיקות המכס ונמנעה מלעדכן את נציג המכס הנוכח במקום. השניים עוכבו לחקירה, ובחקירתו קשר את עצמו קולפינצקי לאירוע.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מידע שימושי
שערי
מטבע
מחשבוני
המרה
מחשבוני
עזר
חישוב
משקל נפחי
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 25.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.759 -0.634
אירו 4.0182 -0.238
ליש"ט 4.6734 -0.703
100 יין 2.4271 -0.971
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
כל הזכויות שמורות