ערב הסעודית נגד יבוא סחורות ישראליות דרך האמירויות
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

ערב הסעודית נגד יבוא סחורות ישראליות דרך האמירויות

המהלך הסעודי נתפש כעוד צעד במסגרת קריאת התיגר על איחוד האמירויות כמרכז הסחר והעסקים של האזור, וכחלק מחזון 2030 לגוון את מקורות ההכנסה של הממלכה מעבר לנפט
06.07.21 / 10:14
מוחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי
06.07.21
מוחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי

ערב הסעודית שינתה את התקנות שלה בדבר יבוא ממדינות ״מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ״ כך שהסחורות המיוצרות באזורים חופשיים או כאלה המכילים תשומות ישראליות לא יזכו בהקלות מכס. המהלך הזה נתפש כעוד צעד של הסעודים במסגרת קריאת התיגר על איחוד האמירויות כמרכז הסחר והעסקים של האזור.

 

למרות שעד לאחרונה נחשבו לבעלות ברית קרובות, בחודשים האחרונים נקטה סעודיה בשורה של צעדים שנועדו להבהיר כי היא מתכוונת בעשור הקרוב להפוך אלטרנטיבה לאמירויות בכל האמור למשיכת השקעות זרות ותנועת סחר בינלאומית. צעדים אלה הם חלק מחזון 2030 הנועד לגוון את מקורות ההכנסה של הממלכה מעבר לנפט.

 

לפי התקנות החדשות, ערב הסעודית תחריג מהסכם תעריפי המכס המשותף של מדינות המפרץ סחורות שיוצרו על ידי חברות שכוח העבודה המקומי שלהן אינו עולה על 25% ומוצרים שהערך המוסף המקומי שלהם אינו עולה על 40%. הסעודים הדגישו כי כל המוצרים המגיעים מאזורים חופשיים לא ייחשבו לתוצרת מקומית. על פי ההחלטה הסעודית החדשה, סחורות המכילות רכיב המיוצר בישראל או מיוצרות על ידי חברות שבבעלות מלאה או חלקית של משקיעים ישראלים או על ידי חברות הנכללות בחרם הערבי על ישראל, לא יזכו אף הן בהטבות מכסיות.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מידע שימושי
שערי
מטבע
מחשבוני
המרה
מחשבוני
עזר
חישוב
משקל נפחי
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 29.03.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.681 +0.574
אירו 3.9791 +0.361
ליש"ט 4.6535 +0.621
100 יין 2.4334 +0.454
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
כל הזכויות שמורות