מלם תים הטמיעה ב-DHL מודול מסוף אווירי עורפי
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

מלם תים הטמיעה ב-DHL מודול מסוף אווירי עורפי

הפרוייקט, אשר ארך כשנתיים ועלותו למעלה מחצי מיליון שקל, כלל יישום והטמעה של מודול מסוף אווירי עורפי בתוכנת FOCUS, כחלק ממערכת ERP, לטיפול במשלוחי בלדרות, ניהול ממיינת הנמצאת במסוף ומערכות שונות של DHL
26.06.22 / 10:02
מכונת המיון המתקדמת של DHL בקריית שדה התעופה
צילום: יח"צ
מכונת המיון המתקדמת של DHL בקריית שדה התעופה

קבוצת ה-IT והאינטגרציה מלם תים סיימה פרוייקט ב-DHL אקספרס ישראל. הפרוייקט, אשר ארך כשנתיים ועלותו למעלה מחצי מיליון שקל, כלל יישום והטמעה של מודול מסוף אווירי עורפי בתוכנת FOCUS, כחלק ממערכת ERP, לטיפול במשלוחי בלדרות, ניהול ממיינת הנמצאת במסוף ומערכות שונות של DHL, ניהול החלטות על טיפול במשלוחים, ניהול המלאי וחיבור את מערכות DHL לממיינת ולמערכות המחסן. זאת לצד חיבור והתממשקות ליתר מערכות הליבה של DHL לתמיכה ביתר תהליכי המבנה החדש. בנוסף, המערכת משמשת כמערכת Billing של המסוף.

 

FOCUS הינה מערכת ERP לעמילות מכס ולשילוח בינלאומי, מבית מלם תים, המטפלת בכל התהליך הממוחשב של עמיל מכס ומשלח בינלאומי. המערכת מותקנת בלמעלה מ- 100 ארגונים בארץ.

 

שלמה מרקוזה, סמנכ״ל מערכות מידע ב-DHL: ״לב העשייה שלנו נמצא בתהליך שחרור מהמכס, הן ביצוא והן ביבוא – מרגע נחיתת המטוס והובלת משלוחים ללקוחות עסקיים ופרטיים. בעבר, כל התהליך התבצע במסוף המטען של ממן הנמצא בשדה התעופה, כולל אחסנה של משלוחים המעוכבים על ידי המכס, בכניסה או ביציאה מהארץ. בפרוייקט החדש, הקמנו מסוף עורפי אווירי Inhouse, באיירפורט סיטי, הכולל מחסן (בונד) אלקטרוני עם מערכת תשדורות חדשנית, כך שאנחנו מבצעים את כל תהליך השחרור מהמכס באופן עצמאי, באמצעים משוכללים, כולל החיבור למכס באמצעות מלם תים.

 

הקמנו מכונת מיון גדולה מאוד, בה עשינו שימוש ברובוטיקה מלאה, אשר מסוגלת למיין 9,000 משלוחים בשעה, הכוללים חבילות בינוניות וקטנות וכן מעטפות. כך שאנחנו יכולים למיין מהר מאוד את המשלוחים המגיעים למרכז המיון לאחר נחיתת המטוס. אין ספק שהפרוייקט תרם לשיפור השירות ללקוחותינו באופן דרמטי, מאחר והוא מאפשר לנו למסור את המשלוח ללקוחות מהר יותר, מוקדם יותר, בעלות נמוכה יותר ובתנאי אחסנה טובים יותר, וכנ"ל לגבי היצוא - הוא מאפשר לנו לאסוף את המשלוח מהלקוחות בשעה מאוחרת יותר ועדיין להספיק לטיסות היוצאות לחו״ל פעמיים ביום.  

 

בחרנו במערכת FOCUS מאחר והיא כוללת מודול מסוף עורפי אינטגרטיבי שהתאים לצרכינו, לאחר שעבדנו עמה תקופה ארוכה, ביבוא וביצוא, במודלים קיימים, בעמילות ובלדרות. למלם תים יתרון גדול, בהיותה ספק ותיק של DHL והן עקב ניסיונה הרב בעבודה בבונד, עם חיבור למכס״.

 

אלכס נמצוב, מנהל חטיבת פוקוס במלם תים: ״בשל גידול משמעותי בנפח המשלוחים, עלה צורך בהקמת מסוף מטענים עורפי עצמאי, על מנת לזרז את הטיפול במשלוחים ולצמצם את זמני ההמתנה של הלקוחות. ל- FOCUS ניסיון רב שנים בניהול מסופים עורפיים עם הוכחות ביצועים בשטח. בנוסף לכך, המסוף מהווה מודול נוסף במערכת קיימת ב-DHL ועובד בצורה אינטגרלית מלאה עם מערכת הבלדרות. מערכת ה- ERP של FOCUS מכילה  מספר רב של מודולים, לדוגמה: שילוח, עמילות, בלדרות, הנהלת חשבונות ועוד. הגמישות של המערכת מאפשרת התאמה של המודולים לצרכים השונים של כל לקוח ולקוח, ובניית תורי עבודה לפי הצורך המשתנה של לקוחותינו״.

 

מיכל בן חור, מנהלת פרוייקטים במלם תים: ״במהלך הפרוייקט, חיברנו בין ה- FOCUS למכונת המיון, כשה- FOCUS מעביר את המידע למכונת המיון, אשר יודעת האם אפשר לשחרר את המשלוח לטובת הלקוח או לאחסן אותו במחסן האלקטרוני. ברגע שמתקבל מהמכס אישור לשחרור הסחורה מהמחסן, מתקבלת הוראה מה- FOCUS, ש׳מדבר׳ עם האפליקציה של DHL, אשר יודעת להדליק אור ירוק מתחת למדף של החבילה וכך המלקט יכול לקלוט את המשלוח ולשים אותו במקום הנכון במכונת המיון״. 

 

מתקן המיון החדש של DHL בקריית שדה התעופה הוא הראשון מסוגו בישראל ואחד המתקדמים כרגע באירופה ובעולם, בעל יכולת מיון אוטמטית של משלוחים בכל רמת משקל ומכיל שלוש קומות ושני ק״מ של מסועים חכמים.

 

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מידע שימושי
שערי
מטבע
מחשבוני
המרה
מחשבוני
עזר
חישוב
משקל נפחי
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 26.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.794 +0.931
אירו 4.0661 +1.192
ליש"ט 4.7419 +1.466
100 יין 2.438 +0.449
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
כל הזכויות שמורות