מינהל סחר חוץ קיים וובינר לחברות ישראליות על רקע הרחבת הסכם הסחר החופשי
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

מינהל סחר חוץ קיים וובינר לחברות ישראליות על רקע הרחבת הסכם הסחר החופשי

זאת על רקע הרחבת הסכם הסחר החופשי בין ישראל ל-4 המדינות החברות ב-EFTA. מטרת הוובינר, שנערך בהשתתפות כ-30 חברות ישראליות, היתה על משמעויות הרחבת ההסכם, הנגשת המידע בדבר הזדמנויות עסקיות והסבר על העדכון בהסכם הסחר המשודרג
29.12.21 / 13:37
מינהל סחר חוץ קיים וובינר לחברות ישראליות על רקע הרחבת הסכם הסחר החופשי
29.12.21
מינהל סחר חוץ קיים וובינר לחברות ישראליות על רקע הרחבת הסכם הסחר החופשי
29.12.21
מינהל סחר חוץ קיים וובינר לחברות ישראליות על רקע הרחבת הסכם הסחר החופשי

מוקדם יותר השנה, נכנס לתוקף עדכון להסכם הסחר החופשי משנת 1992 של ישראל עם ארבע מדינות האיגוד האירופי לסחר חופשי (The European Free Trade Association – EFTA) הכולל את: איסלנד, נורבגיה, שוויץ וליכטנשטיין. העדכון להסכם מרחיב את ההסכם הקיים למוצרי חקלאות טרייה ומזון מעובד, והוא נועד להגביר את הסחר בין הצדדים, לבטל חסמי סחר, לקדם שיתוף פעולה כלכלי בין המדינות ולייצר סביבת סחר נוחה וברורה יותר עבור החברות הישראליות והאירופיות שבהסכם. את המשא ומתן הוביל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף משרדי החוץ, החקלאות והמשפטים וכן מינהל המכס.

 

בתחום היצוא: העדכון פותח אפשרויות נוספות להגדלת סחר בין המדינות. בנוסף לרשימת המוצרים הפטורים ממכס מתוקף ההסכם הישן, ישראל מקבלת גישה חופשית לשוק בפריטים כגון מוצרים מדגנים (עוגיות, ופלים, מוצרי מאפה), ירקות ופירות טריים ומעובדים (גזר, עגבניות ועגבניות שרי, תפוחי אדמה מסוימים, תמרים, זיתים, אבוקדו, תירס, תבלינים טריים, הדרים, ענבים, מיצים), ממתקים, שמנים, תמציות, יין ועוד. הטבות אלה יכולות לסייע ליצואנים ישראליים בכניסה לשוק של המדינות החברות באפט״א. 

 

בתחום היבוא: ישראל העניקה למוצרים חקלאיים מאפט״א הטבות מכס, מהלך שיוכל להיטיב עם הצרכן הישראלי ולהוזיל את יוקר המזון בישראל. פטור מלא ניתן בין היתר לדברי מאפה מסוימים, סוכרים, פירות יער, רטבים, תבלינים, פירות וירקות משומרים. מכסות פטורות ממכס ניתנו לאפט״א עבור בשר בקר טרי או מצונן, יוגורט, אבקת חלב לתעשייה, גבינות מסוגים שונים, פירות מבושלים ורסק, ריבות, תרכיזי פירות מסוימים, אבקת עגבניות, וממתקים מאגוזי לוז.

 

מנהל מינהל סחר חוץ, אוהד כהן: ״הסכם האס״ח המקורי הסיר מכסים על סחורות ומוצרים תעשייתיים כמעט באופן מוחלט, בעוד שבתוצרת החקלאית הטרייה והמזון המעובד הטבות המכס שניתנו היו מוגבלות. על-מנת לשפר את התחרותיות והאטרקטיביות של סחורות ישראליות בשווקי אפט״א ובמטרה להפחית את יוקר המחיה בארץ, פעלנו לעדכון והרחבה של הסכם האס״ח למוצרים חקלאיים נוספים. הסכם זה משלים את הסכם האס״ח של ישראל עם האיחוד האירופי ומוודא כי שוקי אירופה יהיו פתוחים בפני התעשייה הישראלית תוך הבטחת תנאים מועדפים עבור ישראל״.

 

נתוני סחר: היקף הסחר השנתי של עם אפט״א עומד על כשני מיליארד דולר. שוויץ הינה שותפת סחר חשובה והמרכזית עבור ישראל באפט״א, ועל פי נתוני משרד הכלכלה והתעשייה, כ-86% מהסחר עם אפט״א הינו מולה. היצוא הישראלי לשוויץ בשנת 2020 הסתכם בכ-443 מיליון דולר (כולל יהלומים), בעוד היבוא עמד על כ-1.3 מיליארד דולר. היצוא לשוויץ כולל אבנים ומתכות יקרות, מכונות ומיכון חשמלי ומכני, מכשור אופטי ורפואי, כימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות ומתכות בסיסיות.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מידע שימושי
שערי
מטבע
מחשבוני
המרה
מחשבוני
עזר
חישוב
משקל נפחי
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 25.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.759 -0.634
אירו 4.0182 -0.238
ליש"ט 4.6734 -0.703
100 יין 2.4271 -0.971
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
כל הזכויות שמורות