מינהל המכס: נתפסו משלוחים של תכשירים ותרופות מזויפות
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

מינהל המכס: נתפסו משלוחים של תכשירים ותרופות מזויפות

במבצע בינלאומי למניעת הברחת תרופות מזויפות בשיתוף מינהל המכס ברשות המסים והאגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות נתפסו משלוחים של תכשירים ותרופות מזויפות שעלולים לפגוע בבריאות הציבור. החבילות הגיעו בעיקר מטורקיה, ירדן והודו
02.08.22 / 11:08
תרופות מזויפות שנתפסו על ידי מינהל המכס ברשות המסים
צילום: רשות המסים
תרופות מזויפות שנתפסו על ידי מינהל המכס ברשות המסים
זריקות בוטוקס מזויפות שנתפסו
צילום: רשות המסים
זריקות בוטוקס מזויפות שנתפסו

מינהל המכס ברשות המסים והאגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות, לקחו חלק במבצע בינלאומי למניעת הברחת תרופות מזויפות, שנערך כחלק מהמודעות המתפתחת בעולם בנוגע לתופעת הסחר הלא חוקי בתרופות.

 

כיום קיימים מספר רב של אתרי אינטרנט לא חוקיים העוסקים במכירה והפצה של תרופות מזויפות ותרופות שאוחסנו בתנאים לא נאותים ומקורם אינו ידוע. כתוצאה מכך, אזרחים ברחבי העולם מסכנים את בריאותם ואף את חייהם בכך שהם רוכשים תרופות אלו. לעיתים משלוחים אלו מכילים תרופות המוגדרות כ״טבעיות״, אך ניסיון העבר הוכיח כי הכילו חומרים תרופתיים פעילים וגם פסיכוטיים שגרמו לאשפוזים בבתי חולים ולפגיעה בבריאות המשתמש.

 

המבצע התבסס בעיקר על בדיקה יזומה של משלוחים, על ידי צוותים משותפים של יחידות המכס ושל האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות. הפעילות התבצעה בכל אתרי הבידוק במכס ומעברי הגבול, לרבות אולמות נוסעים ודואר חבילות במרכז הלוגיסטי של הדואר במודיעין.

 

מתוך 639 הצהרות, חבילות וצרורות שנבדקו, זוהו 33 חבילות המכילות תרופות שעוכבו לבדיקת הרוקחים. בין התרופות שנבדקו ניתן למנות זריקות שנחזות לתרופת הבוטוקס, תרופות להגברת האון הגברי שנחשדו כמזויפות, כדורים בתפזורת ללא זיהוי, תוספי תזונה וכדורי הרזיה שהכילו חומר תרופתי פעיל. החבילות הגיעו בעיקר מטורקיה, ירדן והודו.

 

אתר המכס שבו נתפסה הכמות הגדולה ביותר של חבילות חשודות הוא דואר חבילות במודיעין, שבו נתפסו 20 חבילות עם כמות מוערכת של 4,519 יחידות של תרופות להגברת האון הגברי, כגון ג'ל קמאגרה. במעבר גשר אלנבי נתפסו 8 חבילות בקרב נוסעים, שכללו כמות מוערכת של 3,372 יחידות מוצרים מסוגים שונים, כגון כדורי הרזיה, זריקות שנחזות לבוטוקס וקרמים אסורים לעור. בנתב״ג נתפסו 4 חבילות והעברות, עם כמות מוערכת של 52 יחידות של תרופות להגברת האון הגברי.

 

נתוני הפעילות יועברו למאגר המידע של המבצע הבינלאומי, שנערך בחסות האינטרפול, יורופול, ארגון המכס העולמי, ארגון הבריאות העולמי, הפורום למאבק בפשיעה הפרמצבטית, וצוות המשימה הבינלאומי למאבק בזיוף מוצרי בריאות.

 

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מידע שימושי
שערי
מטבע
מחשבוני
המרה
מחשבוני
עזר
חישוב
משקל נפחי
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 28.03.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.66 0
אירו 3.9648 -0.164
ליש"ט 4.6248 -0.05
100 יין 2.4224 +0.257
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
כל הזכויות שמורות