הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ואיחוד האמירויות
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ואיחוד האמירויות

הסכם מקיף, משמעותי ופורץ דרך, ייחתם מחר בדובאי. ההסכם צפוי להגדיל את הסחר בין המדינות, בסחורות ובשירותים, להגדיל את היצוא הישראלי לאיחוד האמירויות ולהעניק פטור ממכס באופן מיידי או הדרגתי על 96% מהסחר בין המדינות
30.05.22 / 09:58
הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ואיחוד האמירויות
30.05.22
הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ואיחוד האמירויות

שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה (במיל.) אורנה ברביבאי ושר הכלכלה האמירתי, עבדאללה בין טוק אל מארי יחתמו על הסכם היסטורי ומשמעותי להקמת אזור סחר חופשי בין ישראל ואיחוד האמירויות. ההסכם ייחתם מחר בבוקר בשעה 08:00 בדובאי.

 

ההסכם, שהינו על פי משרד הכלכלה, מקיף, משמעותי ופורץ דרך, צפוי להגדיל את הסחר בין המדינות, בסחורות ובשירותים, להגדיל את היצוא הישראלי לאיחוד האמירויות ולהעניק פטור ממכס באופן מיידי או הדרגתי על 96% מהסחר בין המדינות: מזון, חקלאות, קוסמטיקה, ציוד רפואי, תרופות ועוד.

 

כן כולל ההסכם סוגיות רגולציה ותקינה, מכס, שת"פ, רכש ממשלתי, סחר אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני.

 

במסגרת נסיעתה תחתום השרה ברביבאי גם על מזכר הבנות לשיתוף פעולה ביצור מתקדם ותיפגש עם שרים, בכירי ממשל ונציגי חברות ותאגידים לשם חיזוק קשרי הסחר בין המדינות.

 

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי אמרה הבוקר כי מדובר בביקור בעל חשיבות אסטרטגית ליחסים הכלכליים בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, במסגרתו יחתם הסכם על הסכם הסחר החופשי והוא יקדם שורה של שותפויות כלכליות. 

 

״יחד נסיר חסמים ונקדם סחר מקיף וטכנולוגיות חדשות, שיהוו בסיס איתן לדרכנו המשותפת, יתרמו לרווחת האזרחים ויקלו על עשיית עסקים. מדובר בהסכם סחר חופשי, מלא, ראשון, אל מול מדינה ערבית, המתקיים זמן קצר כל כך לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים", אמרה השרה.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים, ד״ר רון תומר, מסר בעקבות חתימת ההסכם סחר חופשי עם איחוד האמירויות כי ״זהו הסכם היסטורי שיקפיץ את הסחר בין שתי המדינות. כבר היום הסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות עלה תוך זמן קצר מאפס ליותר ממיליארד דולר בשנה, ולאור העניין ההדדי, התעשייה המפותחת בשתי המדינות והטכנולוגיות המתפתחות  שיכולות לשרת את שני הצדדים, אני צופה כי היקף זה רק ילך ויגדל״.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מידע שימושי
שערי
מטבע
מחשבוני
המרה
מחשבוני
עזר
חישוב
משקל נפחי
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 19.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.783 +0.079
אירו 4.0278 -0.213
ליש"ט 4.7065 -0.178
100 יין 2.4509 +0.106
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
כל הזכויות שמורות