אמיר שני בפנייה לשר האוצר: לא לכלול את עלויות ההובלה בערך לצורכי המכס
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

אמיר שני בפנייה לשר האוצר: לא לכלול את עלויות ההובלה בערך לצורכי המכס

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר כותב לשר האוצר כי לאור העובדה שעליות המחירים צפויות להימשך, המצב מחייב בחינה מחדש של עמדת משרד האוצר, רשות המסים והמכס. טוען: העלויות מגולגלות לצרכן הסופי ומשפיעות על יוקר המחייה
12.09.21 / 13:22
אמיר שני בפנייה לשר האוצר: לא לכלול את עלויות ההובלה בערך לצורכי המכס
12.09.21
אמיר שני בפנייה לשר האוצר: לא לכלול את עלויות ההובלה בערך לצורכי המכס
אמיר שני, סגן נשיא לשכת המסחר. בחינה מחודשת של עמדת משרד האוצר
12.09.21
אמיר שני, סגן נשיא לשכת המסחר. בחינה מחודשת של עמדת משרד האוצר

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה בדחיפות אל שר האוצר, אביגדור ליברמן, בדרישה שלא לכלול את עלויות ההובלה בערך לצורכי המכס. נציין כי זוהי פנייתו השנייה של מר שני אל שר האוצר בנושא, וזאת לאחר פניות את מינהל המכס בנושא כבר בחודש דצמבר 2020.

 

לטענת שני הוא פונה בשנית אל השר וזאת בעקבות נתונים מעודכנים המשפיעים באופן ישיר על יוקר המחייה הגואה.

 

במכתבו לשר האוצר כותב שני כי ״במהלך השנים 2017-2019, עלות ממוצעת של הובלת מכולה 40 רגל מהמזרח הרחוק, נעה בין 1,100 ל-2,000 דולר. מאז ועד היום מחירי ההובלה האמירו ל-18,000 דולר למכולה אחת. בבדיקה שנערכה מול שתי חברות ספנות המובילות מכולות מהמזרח, עולה כי מדי חודש מיובא ארצה נפח כולל של כ-34,000 מכולות 40 רגל.

 

״בהתאם לפקודת המכס, את מסי היבוא מחשבים לפי ערך הכולל את עלות ההובלה, וכאשר מחיר ההובלה עולה, הערך לצרכי מכס עולה בהתאמה. על פי עריפי הובלת מכולה הנתונים כיום, במכפלת מספר המכולות המגיעות מהמזרח בכל חודש, עלות ההובלה בלבד, עומדת על כ-612 מיליון דולר, שהם לפי שער הדולר היום – 1.97 מיליארד שקל״.

 

שני ממשיך וכותב: ״תחת הערכה שכ-50% מהטובין פטורים ממכס ביבוא לישראל, הרי שתוספת מכס ממוצעת בשיעור 8% לטובת חישוב הערך לצרכי מכס (נע בין 4% ל- 12%), משמעותה 24.4 מיליון דולר לחודש, שהם 78.8 מיליון שקל. לאורך שנה, מדובר ב-945 מיליון שקל תוספת מכס ביבוא מכולות מהמזרח עבור סחורה המשלמת מכס. מדובר בעלויות משמעותיות ביותר, המוטלות על מגזר היבואנים ורבים מהם, אשר אינם מסוגלים לספוג עלויות אלה, מגלגלים אותן בסופו של יום, לצרכן הסופי״.

 

לטענת שני, לשכת המסחר תל אביב והמרכז פנתה כבר בחודש דצמבר בנושא לראש מנהל המכס, בבקשה למציאת פתרון שימנע את תוספת העלויות הזו. בתשובתו של ראש מנהל המכס מיום 3.2.21 נימנו סיבות בגינן הוחלט שלא להיענות לבקשה.

 

שני כותב לשר האוצר כי לאור העובדה כי עליות המחירים צפויות להימשך, המצב מחייב בחינה מחדש של עמדת משרד האוצר, רשות המסים והמכס, ומציאת פתרון שימנע את תוספת עלות זו, המשפיעה בצורה ישירה וקשה על יוקר המחייה״.

 

״בנוסף״, כותב סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, ״ניתן בהזדמנות זו, לבחון ביצוע הפחתות מכסים רוחביות אשר ימתנו את ההשפעה של העלייה במחירי ההובלה״.  לדבריו, מדובר בעלויות משמעותיות ביותר, המוטלות על מגזר היבואנים ורבים מהם, אשר אינם מסוגלים לספוג עלויות אלה, מגלגלים אותן בסופו של יום, לצרכן הסופי.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מידע שימושי
שערי
מטבע
מחשבוני
המרה
מחשבוני
עזר
חישוב
משקל נפחי
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 25.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.794 +0.931
אירו 4.0661 +1.192
ליש"ט 4.7419 +1.466
100 יין 2.438 +0.449
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
כל הזכויות שמורות